رویدادها

مطالب و دانستنی های کاربردی و آموزشی الاینرهای شفاف

1400/08/10

گزارش بازار جهانی الاینرهای شفاف سال 2021

انتظار می رود بازار جهانی  از 1.93 میلیارد دلار در سال 2020 به 2.2 میلیارد دلار در سال 2021 با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) چهارده درصد برسد. این رشد عمدتاً به این دلیل است که شرکت ها فعالیت خود را از سر می گیرند و با شرایط  جدید ناشی از بهبود از covid-19 ، که قبلاً منجر به محدودیت های محدود کننده شامل فاصله گذاری اجتماعی ، کار از راه دور و تعطیلی فعالیت های تجاری شده بود، سازگار می شوند. انتظار می رود بازار در سال 2025 با نرخ رشد مرکب 15٪ به 3.79 میلیارد دلار برسد.
بازار الاینرهای شفاف شامل درآمدهایی است که از فروش الاینرهای شفاف توسط شرکت های سازنده آنها حاصل می شود. الاینرهای شفاف دستگاه های ارتودنسی هستند که از نیروی متناسب برای صاف کردن دندان ها استفاده می کند.
شیوع فزاینده ناهنجاری های دندانی در سراسر جهان عامل اصلی رشد بازار الاینرهای شفاف است. مال اکلوژن (ناهنجاری های دندانی)  یک اختلال پزشکی است که در آن دندان ها به هم خورده و یا ارتباط نادرستی بین دندان های فک بالا و پایین دندان وجود دارد. بروز ناهنجاری های دندانی در مناطق مختلف جغرافیایی و تفاوت سنی متفاوت است.
از ژانویه 2020 ، سیستم Invisalign® Align Technology ، یکی از شرکت های پیشرو در بازار الاینرهای شفاف ، 2 میلیون بیمار را که با استفاده از سیستم ®Invisalign شروع به درمان کرده بودند ، تحت درمان قرار داد.

سیستم ®Invisalign برای صاف و مرتب کردن دندان ها استفاده می شود. این نشان می دهد که میزان استفاده از الاینرهای شفاف برای صاف و مرتب شدن دندان های نامرتب افزایش یافته و به رشد بازار الاینرهای شفاف کمک می کند.
چاپ سه بعدی دندانپزشکی یک فناوری نوظهور در بازار الاینرهای شفاف است. چاپ سه بعدی کاربردهای زیادی در صنعت دندانپزشکی دارد که شامل مدل های بریج، سرجیکال گاید ، الاینرهای شفاف و دندان مصنوعی است. با این حال ، ساخت الاینرهای شفاف رایج ترین استفاده از چاپ سه بعدی دندانپزشکی است ، زیرا به طور مقرون به صرفه در طراحی و ساخت الاینرهای شفاف کمک می کند. اکثر تولیدکنندگان الاینرهای شفاف در حال حاضر از مدل های چاپ سه بعدی برای ساخت ترازهای شفاف استفاده می کنند. به عنوان مثال  در سال 2019 ، شرکت Smile Direct Clun با HP همکاری کرده است تا 20 میلیون مدل دندانی الاینرهای شفاف با چاپ سه بعدی را در یک سال تولید کند یعنی حدود 50،000 الاینر در روز.

عضویت در خبرنامه

جهت دریافت خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید